Hoe gaat het met sporten?

Momenteel ben ik alweer bijna een maand aan het sporten en ik vond het wel leuk om jullie even bij te praten. Ik wil geen wekelijkse updates meer plaatsen en vooral niet de nadruk leggen op het afvallen. Ik merkte dat ik daar doodongelukkig van werd en van de druk niet beter ging presteren. Integendeel. Ik hou jullie dus op de hoogte in de diary, op Instagram en af en toe in een artikel. Zoals vandaag.

Schermafbeelding 2016-04-18 om 11.53.54

Ik zegde mijn abonnement bij Basic Fit op en schreef me in bij Fitness Aalsmeer. Dat blijkt een heel goede keuze. Je betaalt een stuk meer (ik word niet gesponsord), maar daar krijg je een hoop voor terug. Zo zijn er groepslessen en word je goed begeleid door een trainer. Niet dat je continu gaat sporten met een personal trainer (kan wel trouwens), maar ze lopen er in de rondte om je hier en daar te ondersteunen. Bovendien heb ik een vast iemand waar ik af en toe een afspraak mee heb. Even babbelen over hoe het gaat, kijken of mijn schema nog goed is, wat we moeten aanpassen en hoe het staat met eten en water drinken. Voor mij is dit heel erg fijn want ik vind het prettig om een aanspreekpunt te hebben en om af en toe mijn hart te luchten en advies te vragen.

Na mijn vakantie naar Bali ontving ik een eigen trainingsschema en daar ben ik nu heel fijn mee bezig. Ik start met een kwartier of 20 minuten cardio en ga daarna verder met mijn krachtoefeningen. Een aantal met de fitnessapparaten en een aantal oefeningen ook los. Het is een fijne afwisseling en het bevalt me erg goed. Naast deze activiteiten schuif ik af en toe aan voor een groepsles. Ik vind Kinesis erg uitdagend en leuk en daar doe ik dan ook vaak op zaterdagochtend aan mee. Daarnaast word ik weleens overgehaald voor het buikspierkwartier of een rondje WOW (Workout of the Week). De échte groepslessen als spinning, boksen en Xco heb ik nog niet ervaren maar daar hoop ik snel aan mee te kunnen doen.

Momenteel train ik twee keer in de week. Ik ga op dinsdag als Skyler naar het kinderdagverblijf is en zorg dat ik zaterdag om 09:00 uur klaar sta om te gaan trainen. Een derde keer zit er (nog) niet in omdat Raymond steeds zo laat thuis is van zijn werk en ik het dan niet meer ga halen. Misschien dat ik eens op maandag of zondag nog een keer ga, maar voor nu voel ik me ook wel prettig bij twee keer. Samen met de yoga op dinsdagavond ben ik toch lekker bezig.

Met sporten is het altijd zo dat ik geen zin heb, tot ik uiteindelijk bezig ben in de sportschool. Dan geniet ik er heel erg van en zie ik het echt als een moment voor mezelf. Ik voel me daarna ook altijd blij en voldaan. Ik ben dan ook blij dat ik weer ben begonnen. Niet met een personal trainer, maar wel met een coach die me goed in de gaten houdt. Die rondloopt om me uit te dagen, om me over te halen voor een extra groepsles, hier en daar mijn schema kan aanpassen en het daardoor ook effectief blijft. Als je een bepaalde oefening niet goed uitvoert, is er direct een trainer die je even corrigeert. Daar hou ik van en daar betaal ik maar al te graag iets meer voor.

Afgelopen week had ik weer een gesprek met de trainer en we hebben mijn schema nu al iets aangepast. Bovendien had ik twee doelen afgelopen weken; twee keer in de week sporten en goed mijn water drinken. Nu is doel 1 absoluut behaald want ik ga netjes trainen en het zit al goed in mijn systeem. Met water drinken heb ik iets meer moeite. Ik drink nooit veel en moet mezelf er echt continu aan blijven herinneren. Ze vroeg ook nog of ik even op de weegschaal wilde. Dit heb ik expres niet gedaan.

Terwijl de vorige keren steeds maar weer in het teken stonden van afvallen, wil ik dat nu een beetje gaan laten varen. Hoe moeilijk dat ook is. Ik ben al jarenlang met die weegschaal bezig en merk dat ik me daar niet blijer door ga voelen. Ik ben lekker aan het trainen, doe mijn best, hou vaak mijn punten bij qua eten en meer kan ik niet doen. Ik voel me eindelijk weer een beetje goed en dat wil ik niet laten verpesten door een getal op de weegschaal dat niet zegt wat ik wil zien. Of ik ben afgevallen weet ik dus niet. Maar eigenlijk vind ik dat voor nu wel even goed. Ik blijf altijd een beetje obsessief met mijn gewicht bezig en ik zal ook zeker niet ontkennen dat ik héél graag wil afvallen en lichter wil zijn, maar dat ik nu aan mezelf werk en lekker aan het bewegen ben vind ik ook heel belangrijk. Misschien nog wel belangrijker dan vijf kilo afvallen.

Tot zover mijn update. Over een tijdje zal ik jullie weer bijpraten!

Schermafbeelding 2016-04-18 om 11.55.48

Share:

13 Comments

  1. Kelly caresse 19/04/2016 / 06:08

    Wat ben je goed bezig zeg, lekker sportief en mooi in balans. En je fit en lekker in je vel voelen is veel belangrijker en fijner dan het getal op de weegschaal. Ik merk ook dat begeleiding bij het sporten ook meer motivatie geeft

  2. Margot 19/04/2016 / 07:38

    Wat ben je goed bezig! Twee keer sportschool en een keer yoga vind ik echt heel netjes, zeker zo met een kindje erbij.

  3. Eline 19/04/2016 / 07:42

    Zoals ik je gisteren al zei; je ziet er goed uit!! Knap dat je dat cijfer op de weegschaal los kunt laten. Je bent echt goed bezig, keep up the good work!! Liefs

  4. marije 19/04/2016 / 07:49

    Goed bezig! Je fit en lekker in je vel voelen is veel belangrijker dan de kilo’s. Goed dat je niet op de weegschaal bent gaan staan. Keep it up!

  5. MARIJKE 19/04/2016 / 07:59

    Goed idee denk ik om naar een sportschool te gaan met begeleiding. Ik ben ook ooit begonnen bij basic fit maar als je en oefening verkeerd uitvoert is er niemand om dat te zeggen. Super knap dat je 2x per week naar de sportschool gaat hoor!

  6. Katja 19/04/2016 / 08:43

    Ik zou die weegschaal ook lekker laten voor wat het is. Je merkt het vanzelf aan je kleding en een andere (meer geschikte optie) is om bepaalde punten van je lijf te meten (in overleg met diegene die je ondersteunt in de sportschool). Las van de week een interessant artikel van een meisje dat een voor- en nafoto had geplaats op internet, op beide 74 kilo wegend, maar je wel enorm verschil zag in haar bodyshape en afmetingen. Denk dat dat voor ‘ons’ vrouwen beter werkt dat die cijfertjes op de weegschaal. Succes meis, en vergeet niet het gaat erom dat je je happy voelt!

  7. Maaike 19/04/2016 / 10:16

    Ik vind het goed van je dat je dit niet meer doet om af te vallen! Ik denk dat je het nu vooral moet doen om het fitter worden, zo hou je er hopelijk ook meer plezier in. Heel veel succes de komende tijd! :)

  8. rachel 19/04/2016 / 10:28

    goed bezig mop en in combi met yoga is toch heerlijk zo en die weegschaal moet je maar lekker een gooi gaan geven 😉 su6 lieffie

  9. Melle 19/04/2016 / 11:05

    Wat fijn dat je weer een beetje je draai hebt gevonden. Echt zoó belangrijk en supergoed. Zo houdt je het vol en beleef je er – volgens mij – het meeste plezier aan :) Het is in ieder geval heel herkenbaar. YOU GO GIRL!

  10. Jessica 19/04/2016 / 11:42

    Wat fijn dat het zo goed gaat! Heel goed van je dat je niet op die weegschaal gaat staan als dat voor jou zo een obsessie is. Ik ben nu sinds vrijdag bezig met 3-4x per week sporten en gezond eten. Vrijdag heb ik weer een bijeenkomst op de sportschool en zal dan wel op de weegschaal moeten staan (groepsverband) maar zie er nu al tegenop ondanks ik echt weet dat ik goed bezig ben, maar mijn lijf reageert soms zo vreemd en als dat cijfer dan tegenvalt weet ik dat het voor mij meteen demotiverend werkt. Succes!!

  11. Diana 19/04/2016 / 12:45

    Wat fijn dat het sporten zo goed gaat en je je draai hebt gevonden! Nu ik nog.. 😛 Succes!

  12. An 19/04/2016 / 12:57

    Knap van je! Heel mooi geschreven ook!

  13. Cora 29/04/2016 / 14:30

    Heel herkenbaar wat je zegt over geen zin hebben om te gaan, maar als je er eenmaal bent… Zo gaat dat ook bij mij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *