Zakynthos dag 5

Dag vijf in Zakynthos stond geheel in het teken van de roadtrip. En wat hadden we er zin in! We hoorden van iedereen om ons heen dat een huurauto echt een must is, dus dat wilden we heel graag een dag doen. Om 09:15 uur haalden we onze Kia op (helaas waren de jeeps op!) en met een kaartje van het reisbureau reden we naar onze eerste bestemming. We hadden een paar plekjes aangestreept op de kaart die we misschien wilden zien en we besloten gewoon te gaan rijden om te zien hoe ver we zouden komen. Agios Sostis werd de eerste stop.

Via Laganas reden we naar de plek Agios Sostis omdat we daar graag via de houten brug naar het eilandje wilde lopen. Hartstikke leuk om te doen! We zijn er niet heel lang gebleven, maar genoten wel even van het wandelen, de omgeving en het uitzicht. Dit is heel erg leuk gedaan!

Vervolgens besloten we onze rit te vervolgen naar een volgende trekpleister; Porto Limnionas. We reden over de mooiste wegen met geweldig uitzicht tussen de olijfbomen door. Wat is Zakynthos toch een prachtig eiland. Via de bergwegen kwamen we uit bij het dorpje Kiliomeno waar we een tussenstop inlasten. Even rondkijken! Na een kleine wandeling sprongen we in de auto om nu echt naar Limnionas te rijden.

Via een kronkelweg met haarspeldbochten, veel hobbels en bobbels en in de hoop dat we niet al teveel tegenliggers passeerden, vonden we uiteindelijk de baai. En wauw, dat was inderdaad perfect om te zien. Wel heel toeristisch dus we waren zeker niet de enigen. Maar we vonden een plek voor de auto (op een steile helling), vonden een plek op de rotsen voor onze spullen, trokken onze jurk uit en namen een heerlijke verfrissende duik in het blauwe zeewater. Na een paar minuten dobberen verplaatsten we ons naar de taverna waar we genoten van een sapje en wat te eten. Doordat het zo druk was en we ontzettend lang op het eten moesten wachten verloren we veel tijd. Toen we ook nog eens niet precies wisten hoe we naar een volgende stop moesten rijden, hielden we dat voor gezien en reden we via een bergweg naar wat dorpjes eromheen. Dit bleek een uitstekende keuze.

We belandden uiteindelijk in Agalas, waar we op een heel schattig terras nog wat te drinken bestelden, even konden plassen en na een korte pauze de weg weer konden vervolgen. Op naar de volgende bestemming; Keri.

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat Keri ons allebei positief verrast heeft. We hoorden al wat goede verhalen maar omdat een paar mensen ons vertelden dat het tegenviel, durfden we niet heel erg te hopen op iets moois. We kwamen door het geweldige dorp, zagen de meest schattige huizen en gingen via een zijweg om te kijken waar we uit zouden komen. Opeens zagen we heel groot de Griekse vlag wapperen en kwamen we uit bij Lighthouse. Hier wilden we wel even een stop maken. En dit bleek de mooiste stop van de dag.

Het uitzicht in Keri is fenomenaal. Het water is turquoise, de rotsen zijn fantastisch en de taverna was enorm mooi. Hier bestelden we een groot fles water en genoten we van de meest lekkere chocoladetaart die ik ooit heb gegeten. We waren er helaas niet met zonsondergang want dat schijnt daar helemaal fantastisch te zijn. Maar ook overdag is het zeker de moeite waard om een kijkje te nemen. Het stelt absoluut niet teleur.

Onderweg zagen we dat we nog wel wat tijd hadden en wilden we nog een extra stop inlassen; toch nog even terug naar Zakynthos stad. Niet per sé om daar rond te lopen maar vooral om rond te rijden. Uiteindelijk volgden we het bordje ‘panorama’ en lieten we ons verrassen. Het bleek een fantastische zet met een geweldig uitzicht; een kijkje over Zakynthos stad. De beste afsluiter van de roadtrip!

We reden terug naar het hotel, namen een verfrissende duik in het zwembad, zonden nog wat en brachten uiteindelijk ‘s avonds de auto weer terug. Wat was dit ontzettend gaaf om te doen. Het rijden door de bergen, de olijfbomen waar je langs komt, al die geweldige uitzichten en dan die heerlijke stops. We hebben genoten en vonden dit allebei de beste dag tot nu toe. Fantastisch! In mijn diary zullen jullie absoluut meer foto’s zien van deze dag.

Share:

9 Comments

1. Mama Lifestyle Blog 08/08/2016 / 06:36

Wow wat een mooie foto’s Shirley! Vooral die foto met de turquoise zee is natuurlijk magisch! Geniet nog maar even lekker van je vakantie!

2. Dionne 08/08/2016 / 07:29

Wauw! Wat is het daar prachtig! Lekker zeg! Geniet er nog maar even van!

3. Sandra 08/08/2016 / 07:34

Waauw prachtig! Mijn schoonouders gaan er in september naartoe, maar stiekem zou ik er zelf ook graag nog een keer naartoe gaan.

4. Kelly caresse 08/08/2016 / 07:44

Wat ziet het er prachtig uit daar! Hele mooie landschappen en heerlijk weer. Ik ben nooit in Griekenland geweest (wel Cyprus) maar Griekenland staat zeker nog op mijn travelwishlist

5. marije 08/08/2016 / 08:41

Wat een geweldige foto’s en uitzichten! Ik ben daar nog nooit geweest maar het staat nu toch echt wel op mijn to visit lijstje.

6. Bo 08/08/2016 / 10:14

Ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat dit echt een optie is voor onze volgende vakantie, lijkt me heel mooi daar! :)

7. Jessica 09/08/2016 / 11:54

Wauw wat een mooie foto’s. Denk dat Zakynthos ook maar op mijn lijstje gaat!